Do klasy I Szkoły Podstawowej
- rozmowa z rodzicami mająca na celu ustalenie zgodności ich oczekiwań z możliwościami szkoły oraz na temat dziecka pod kątem ustalenia charakterystyki, skłonności, potrzeb, możliwości, predyspozycji.
- rozmowa z dzieckiem - przesiewowe badanie psychologiczne pod kątem ustalenia poziomu dojrzałości szkolnej: emocjonalnej, społecznej, intelektualnej
- kontakt z przedszkolem w celu zasięgnięcia opinii w zakresie j.w. W sytuacjach uzasadnionych skierowanie do poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Do klas II-III Szkoły Podstawowej
- rozmowa z rodzicami j.w. oraz z dzieckiem pod kątem ustalenia potrzeb dydaktyczno - wychowawczych
(wymagane jest dostarczenie opinii, oceny opisanej z poprzedniej placówki)
Do klas IV - VIII Szkoły Podstawowej
- rozmowa z dzieckiem i rodzicami j.w.
- spotkanie ucznia z matematykiem i polonistą jeśli oceny z tych przedmiotów w ostatnim semestrze były poniżej dobrej
(wymagane jest dostarczenie świadectwa z ostatniego semestru kontakt z macierzystą placówką w celu uzyskania dodatkowych informacji.)